mammafreja.blogg.se

24årig, gift med min tvillingsjäl och mamma till två fantastiska döttrar. Här får ni läsa om min vardag, allt från matlagning, till politik, barnuppfostran och sjukdomar.

Smink

Publicerad 2015-05-11 14:25:26 i Allmänt,

Jag sminkar mig precis likadant varje dag. Jag passar inte i mycket smink men behöver täckande makeup för att dölja de perioder då min hy vill mig illa, detta beror till största del på mina konstiga hormoner och min sköldkörtel.

Det viktigaste är såklart god hygien och ännu viktigare är det för mig som avskyr bakterier. Så för bästa resultat och för ett hygieniskt resultat så använder jag naturligtvis makeup-borstar av äkta hår som jag tvättar ofta med shampoo och balsam, de luktar underbart och blir så lätta att apolicera med!

Morgon och kväll använder jag dessutom rengöringskräm och ansiktsvatten från decleor före min makeup.

För några månader sen blev jag helt förälskad i bareminerals och förälskelsen håller i sig ännu 😍



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Freja

24årig diplomerad nagelterapeut, men arbetar som kundserviceoperatör. För närvarande är jag dock sjukskriven pga min fibromyalgi.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela