mammafreja.blogg.se

24årig, gift med min tvillingsjäl och mamma till två fantastiska döttrar. Här får ni läsa om min vardag, allt från matlagning, till politik, barnuppfostran och sjukdomar.

Vad gör ni?

Publicerad 2015-05-13 12:35:28 i Allmänt,

Jag är fullständigt desperat.. 
För tillfället så finns det bara en sak som hjälper värken lite, det är citodon, men det hjälper ytterst lite. Huvet är som sallad och hänger inte alls med.. Jag sover större delen av dygnet men jag vaknar hela tiden av värken.

Vad tar ni andra med samma besvär för smärtstillande? Alla tips mottages tacksamt!

Kommentarer

Postat av: Marina

Publicerad 2015-05-13 17:17:21

Hej Freja! Sitter och läser lite nypublicerade studier kring FM och smärta. Många visar att träning, typ aerobics och funktionell träning, har en positiv inverkan på FM hos kvinnor. Har du något regelbundet träningsschema redan? Något gym i närheten med aerobics-pass du kan gå på? Absolut värt att testa tycker jag. Eller vattengympa till exempel.. /Kram

Svar: Tack bästa du! Jag har provat endel åt det hållet, men att överhuvudtaget röra sig när det är som värst är helt omöjligt och jag får bara mer ont och blir yr, så tyvärr tillhör jag inte dem som blir bättre av det :( vattengympa ska jag dock fråga min läkare om, i varmvattenbassäng, det är absolut värt att prova :)
Freja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Freja

24årig diplomerad nagelterapeut, men arbetar som kundserviceoperatör. För närvarande är jag dock sjukskriven pga min fibromyalgi.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela