mammafreja.blogg.se

24årig, gift med min tvillingsjäl och mamma till två fantastiska döttrar. Här får ni läsa om min vardag, allt från matlagning, till politik, barnuppfostran och sjukdomar.

Bullbak

Publicerad 2015-03-02 22:02:33 i Allmänt,

Idag blev det ändå bullbak, tack vare min fantastiska bakmaskin så är det inte så mycket jobb.. 

Jag tycker nästan alltid att bullar blir torra om de inte är helt nybakta så denna gången följde jag Leila Lindholms recept där man även har grädde i degen. Dessutom tig jag lite extra smör och så penslade jag dem med ägg och smör, flottigt värre alltså, men det är ju inte precis jag som ska äta dem, jag bara smakar lite..

Jag gjorde hälften med kardemumma och hälften med kanel.
Patrik hjälpte mig med att lyfta plåtar in och ut och höll mig sällskap, hans underbara sällskap!

Dock så glömmer man alltid hur lång tid det tar att göra bullar, med jäsningar och allt. Nu är vi dock färdiga och har röjt undan i köket, härligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Freja

24årig diplomerad nagelterapeut, men arbetar som kundserviceoperatör. För närvarande är jag dock sjukskriven pga min fibromyalgi.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela